Oficjalna strona Zespołu Szkół‚ Ponadgimnazjalnych nr 1 w Opocznie
Drukuj Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronę startowš 26 kwiecień Marzeny, Klaudiusza i Marii 

SZKOLNY SYSTEM WYCHOWAWCZY


§42
1. Działania wychowawcze Szkoły mają charakter systemowy i podejmują je wszyscy nauczyciele wspomagani przez Dyrekcję i pozostałych pracowników szkoły.
2. Podstawą realizacji zadań wychowawczych jest Program Wychowawczy Szkoły. Program opisuje w sposób całościowy wszystkie treści i zadania o charakterze wychowawczym, które szkoła zamierza realizować.
3. Program obejmuje rozwój ucznia w wymiarze:
  1) intelektualnym,
  2) emocjonalnym,
  3) społecznym,
  4) zdrowotnym.
4. Program Wychowawczy opracowuje i zatwierdza Rada Pedagogiczna, po zasięgnięciu opini rodziców i samorządu uczniowskiego, na początku każdego roku szkolnego.

§43
1. Celem działań wychowawczych szkoły jest:
  1) Intelektualny i zawodowy rozwój ucznia (słuchacza),
  2) Wychowanie kulturalne i kształcenie umiejętności komunikacji interpersonalnej,
  3) Kształtowanie postaw patriotycznych i społecznych,
  4) Przygotowanie do życia w rodzinie,
  5) Nauczenie odpowiedzialności i kształtowanie własnych zachowań,
  6) Profilaktyka zdrowotna, bezpieczeństwo i sprawność fizyczna, jako ważny kapitał człowieka,
  7) Przygotowanie do życia i funkcjonowania w społeczeństwie europejskim,
  8) Tworzenie środowiska szkolnego w którym obowiązują jasne i jednoznaczne zasady akceptowane i respektowane przez całą społeczność szkolną.

§44
1. Kluczem do realizacji działań wychowawczych szkoły jest:
  1) Misja Szkoły,
  2) Kontrakt Wychowawczy,
  3) Wzór osobowy absolwenta szkoły.

§45
Podstawowym podmiotem w systemie wychowawczym szkoły jest uczeń.

§46
1. W oparciu o Program Wychowawczy szkoły wychowawcy klas opracowują programy wychowawcze na cykl kształcenia.
2. Klasowe Programy Wychowawcze powinny uwzględniać następujące zagadnienia:
  1) Poznanie ucznia, jego potrzeb i możliwości,
  2) Przygotowanie ucznia do poznania własnej osoby,
  3) Wdrażanie uczniów do pacy nad własnym rozwojem,
  4) Pomoc w tworzeniu systemu wartości,
  5) Strategie działań, których celem jest budowanie satysfakcjonujących relacji w klasie:
    a. adaptacja,
    b. integracja,
    c. przydział ról w klasie,
    d. wewnątrzklasowy system norm postępowania,
    e. określenie praw i obowiązków w klasie, szkole,
  6) Budowanie wizerunku klasy i więzi pomiędzy wychowankami:
    a. wspólne uroczystości klasowe, szkolne, obozy naukowe, sportowe,
    b. edukacja zdrowotna, regionalna, kulturalna,
    c. kierowanie zespołem klasowym na zasadzie włączania do udziału w podejmowaniu decyzji rodziców i uczniów,
    d. wspólne narady wychowawcze,
    e. tematyka godzin z uwzględnieniem zainteresowań klasy,
    f. aktywny udział klasy w pracach na rzecz Szkoły i środowiska,
    g. szukanie, pielęgnowanie i rozwijanie tzw. "mocnych stron klasy"
  7) Strategie działań, których celem jest wychowanie obywatelskie i patriotyczne,
  8) Promowanie wartości kulturalnych, obyczajowych, środowiskowych i związanych z ochroną zdrowia,
  9) Preorientacja zawodowa.

do góry    


Copyright © 2002-2024 ZSP nr 1 w Opocznie
WebMaster: gajewskaa1@wp.pl w razie błędów proszę o informacje