Oficjalna strona Zespołu Szkół‚ Ponadgimnazjalnych nr 1 w Opocznie
Drukuj Dodaj do ulubionych Ustaw jako stronę startowš 26 kwiecień Marzeny, Klaudiusza i Marii 

ORGANIZACJA SZKOŁY


§47
1. Rok szkolny dzieli się na dwa okresy (semestry) i rozpoczyna się 1 września każdego roku, a kończy 31 sierpnia następnego roku.
2. Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w tym klas programowo najstarszych (maturalnych), ferii zimowych i letnich, przerw świątecznych, dni wolnych od nauki określają odrębne przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.

§48
1. Podstawą organizacji nauczania, w danym roku szkolnym jest Arkusz organizacyjny zespołu szkół opracowany przez dyrektora na podstawie ramowych planów nauczania dla poszczególnych typów szkół, zawodów i Planu finansowego szkoły do 30 kwietnia każdego roku.
2. Arkusz organizacyjny zespołu szkół zatwierdza organ prowadzący po zaopiniowaniu przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
3. W arkuszu organizacyjnym zespołu szkół zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników Szkoły łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbą godzin przedmiotów i zajęć obowiązkowych oraz liczbę godzin przedmiotów nadobowiązkowych, w tym kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Szkołę. Do wykazu ilości godzin dodaje się 1 godzinę na każdy pełny etat, z wyłączeniem dyrektora i zastępców dyrektora.

§49
4. Zespół Szkół opracowuje Program rozwoju szkoły na dany rok szkolny uwzględniający m. in. działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.
5. Roczny program rozwoju szkoły zatwierdza Rada Pedagogiczna.

§50
1. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa Tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez Dyrektora Szkoły, na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego, zgodnie z podstawowymi zasadami zdrowia, higieny, racjonalnie planujący pracę uczniów i nauczycieli.
2. Tygodniowy rozkład zajęć jest opiniowany przez Radę Pedagogiczną.
3. Tygodniowy rozkład zajęć uwzględnia sześciodniowy tydzień pracy w Zespole Szkół i pięciodniowy tydzień pracy uczniów i nauczycieli.
4. Zajęcia słuchaczy technikum uzupełniającego dla dorosłych odbywają się w godzinach popołudniowych.

§51
Formy pracy dydaktycznej i wychowawczej.
1. Szkoły wchodzące w skład zespołu realizują cele i zadania statutowe z wykorzystaniem wszystkich dostępnych form pracy z uczniem, osiągnięć nowoczesnej dydaktyki, uwzględniając tradycje Szkoły.
2. Właściwy dobór różnorodnych form pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych jest podstawą wszechstronnego i efektywnego kształcenia w Zespole Szkół.
3. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone są:
  1) w systemie klasowo-lekcyjnym. Godzina lekcyjna trwa 45 minut,
  2) praktyczna nauka zawodu, dla uczniów zasadniczej szkoły zawodowej, prowadzona jest w warsztatach szkoleniowych zakładów przemysłowych, w zakładach rzemieślniczych i placówkach usługowo – handlowych. Godzina zajęć praktycznych trwa 55 minut.
  3) czas trwania praktycznej nauki zawodu uczniów w wieku do lat 16 nie może przekraczać 6 godzin na dobę, a uczniów powyżej 16 lat nie może przekraczać 8 godzin na dobę. Zajęcia z praktycznej nauki zawodu z uczniami prowadzą nauczyciele praktycznej nauki zawodu. W uzasadnionych przypadkach zajęcia praktyczne mogą prowadzić instruktorzy praktycznej nauki zawodu.
  4) zajęcia praktyczne dla uczniów technikum wynikające z programu nauczania.
4. Przerwy lekcyjne trwają 5 minut, w tym dwie są dłuższe: jedna trwa 20, a druga 15 minut.
5. Harmonogram dyżurów opracowany przez dyrektora na dany rok szkolny i wywieszony w pokoju nauczycielskim, określa kto sprawuje opiekę nad młodzieżą.
6. Harmonogram dyżurów jest opiniowany przez Radę Redagogiczną.
7. Przebieg dyżuru i obowiązki nauczyciela dyżurującego określa Regulamin dyżurów nauczycieli szkoły.
8. Dodatkowe godziny przypadające na każdy pełny etat przeznaczane są na zajęcia wpływające na zwiększenie szans edukacyjnych, rozwijanie uzdolnień i umiejętności uczniów, zajęcia opieki świetlicowej. Przydział godzin następuje w terminie do 15 września każdego roku szkolnego, po rozpatrzeniu potrzeb uczniów i szkoły z uwzględniłem deklaracji nauczycieli.

§52
1. Podstawową jednostką organizacyjną Zespołu Szkół jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania zgodnym z odpowiednim ramowym planem nauczania i programem wybranym z zestawu programów dla danej klasy, dopuszczonych do użytku szkolnego.
2. Oddział może składać się z dwu grup różniących się specjalnością.
3. W zasadniczej szkole zawodowej mogą być organizowane oddziały wielozawodowe, w których uczniowie realizują naukę przedmiotów zawodowych na kursach doskonalenia zawodowego.
4. W przypadku odbywania kursów z przedmiotów zawodowych przez uczniów klas wielozawodowych w ośrodkach dokształcania na terenie kraju szkoła nie pokrywa kosztów oraz nie zapewnia opieki w czasie dojazdu na miejsce kursu i powrotu z niego. Obowiązek pokrycia kosztów i zapewnienia opieki spoczywa na rodzicach uczniów wyjeżdżających.
5. O minimalnej liczbie uczniów decyduje organ prowadzący szkołę, który finansuje jej działalność.

§53
1. Oddział dzieli się na grupy w przypadku zajęć wymagających specjalnych warunków nauki i bezpieczeństwa z uwzględnieniem zasad określonych w rozporządzeniu w sprawie ramowych planów nauczania.
2. Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych, przedmiotach informatycznych, zajęciach praktycznych, pracowniach technicznych i laboratoryjnych oraz przedmiotach zawodowych, jeżeli wynika to z programu nauczania.
3. Podział na grupy jest obowiązkowy:
  1) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych, z tym że przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego, zajęcia prowadzone są w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych i międzyklasowych liczących od 10 do 24 uczniów. Jeżeli w szkole są nie więcej niż dwa oddziały tego samego etapu edukacyjnego, zajęcia z języków obcych oraz przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym mogą być prowadzone w grupach, w tym w grupach międzyoddzialowych liczących nie mniej niż 7 osób,
  2) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z informatyki i technologii informatycznej w oddziałach liczących 24 uczniów i więcej, z tym, że liczba uczniów w grupie nie może przekraczać liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej,
  3) na nie więcej niż połowie obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, jeżeli z programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych – w oddziałach liczących więcej niż 30 uczniów,
  4) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z zakresu kształcenia w zawodzie lub w profilu kształcenia ogólnozawodowego, dla których z treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych - w oddziałach liczących więcej niż 30 uczniów.
4. W miarę posiadanych środków finansowych możliwy jest podział na grupy na zajęciach z chemii, fizyki i biologii.
5. Zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się w grupach liczących nie mniej niż 12. uczniów i nie więcej niż 26. uczniów (tutaj obowiązuje podział ze względu na płeć). Zajęcia mogą być prowadzone w grupach międzyoddziałowych.
6. Zajęcia profilowane (specjalności) mogą być organizowane w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych.
7. Nauczanie języków obcych może odbywać się w zespołach międzyoddziałowych, międzyszkolnych z uwzględnieniem poziomów umiejętności uczniów. Uczniom zapewnia się (w miarę możliwości Szkoły) kontynuację nauki języka obcego prowadzonego w gimnazjum.
8. Praktyczna nauka zawodu jest realizowana w grupach uczniowskich lub indywidualnie, przy zachowaniu zasady przejść uczniowskich przez stanowiska warsztatowe, określone treściami programu nauczania. O liczebności grup uczniowskich decydują kierownicy warsztatów i kierownik szkolenia praktycznego z zachowaniem odpowiednich norm.

§54
Dokumentowanie przebiegu nauczania, wychowania i opieki.
1. Szkoła prowadzi dokumentację nauczania i działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie: dziennik lekcyjny, arkusze ocen, dziennik zajęć.
2. W szkole może być prowadzona dodatkowa dokumentacja:
  1) Teczka dokumentacji wychowawcy klasy,
  2) Dziennik lekcyjny nauczyciela,
  3) Zeszyt z ocenami cząstkowymi.
3. Teczkę dokumentacji wychowawcy klasy zakłada się dla danego oddziału i może ona zawierać:
  1) Listę uczniów w oddziale;
  2) Kontrakt wychowawczy;
  3) Plan pracy wychowawczej;
  4) Życzenie rodziców ( prawnych opiekunów) lub pełnoletnich uczniów o organizację nauki religii/etyki;
  5) Sprzeciw lub jego brak na uczestnictwo w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie;
  6) Zgoda rodziców na przetwarzanie danych osobowych ucznia;
  7) Zgoda rodziców ( prawnych opiekunów) na udział w zajęciach wyrównawczych, socjoterapeutycznych oraz innych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej przez szkołę;
  8) Tematykę zebrań z rodzicami;
  9) Kontakty indywidualne z rodzicami;
  10) Karty informacyjne o przewidywanych ocenach z poszczególnych przedmiotów;
  11) Karty samooceny zachowania ucznia;
  12) Karty proponowanych ocen zachowania przez nauczycieli i kolegów z klasy;
4. Teczka dokumentacji wychowawcy klasy przechowywana jest przez wychowawcę klasy a po zakończeniu roku szkolnego przekazywana jest do sekretariatu szkoły.
5. Dziennik lekcyjny nauczyciela zawiera:
  1) Nazwisko i imię nauczyciela;
  2) Nazwę realizowanych zajęć;
  3) Wykaz tematów zajęć poszczególnych zajęć, podpis nauczyciela potwierdzający ich przeprowadzenie oraz frekwencja uczniów na poszczególnych zajęciach.
  4) Wykaz uczniów wchodzących w skład grupy wraz z podaniem symbolu oddziału macierzystego;
  5) Rubryki do odnotowywania frekwencji na planowanych zajęciach;
  6) Wykaz ocen cząstkowych w poszczególnych okresach szkolnych;
  7) Wykaz ocen śródrocznych i rocznych.
6. Nauczyciel, który jest zobowiązany do prowadzenia własnego dziennika lekcyjnego jest zobowiązany wypełniać go z zasadami obowiązującymi przy prowadzeniu obowiązującej dokumentacji szkolnej.
7. Ustalone dla ucznia w dzienniku lekcyjnym nauczyciela oceny roczne (semestralne) i ocenę zachowania wpisuje się do dziennika lekcyjnego.
8. Dziennik lekcyjny nauczyciela jest własnością szkoły.
9. Nauczyciel uczący przedmiotu realizowanego z podziałem na grupy ma prawo prowadzenia zeszytu z ocenami cząstkowymi dla nauczanej grupy uczniów. Oceny z zeszytu muszą być przepisywane do dziennika lekcyjnego co dwa tygodnie.

§55
1. W Zespole Szkół organizowana jest nauka religii.
2. W ramach planu zajęć szkolnych organizowana jest nauka etyki dla uczniów zgodnie z odrębnymi przepisami.

§56
1. Uczniom danego oddziału lub grupie międzyoddziałowej organizuje się zajęcia z zakresu wiedzy o życiu seksualnym, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji w każdym roku szkolnym w ramach godzin do dyspozycji dyrektora w wymiarze 14 godzin w każdej klasie, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy chłopców i dziewcząt.
2. Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, o których mowa w punkcie 1, jeżeli jego rodzice ( prawni opiekunowie) zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach.
3. Uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, o których mowa w punkcie 1, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału w zajęciach.
4. Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.

§57
1. W Szkole mogą być organizowane zajęcia fakultatywne, zajęcia wyrównawcze, konsultacje, zajęcia rekreacyjno-sportowe, koła zainteresowań i inne zajęcia nadobowiązkowe w grupach oddziałowych lub międzyoddziałowych.
2. Warunkiem organizowania tych zajęć jest istnienie faktycznego zainteresowania uczniów daną formą.
3. Zajęcia wymienione w ust.1 mogą być prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym lub poza tym systemem, na terenie lub poza terenem Zespołu Szkół.
4. Godzina zajęć wymienionych w ust.1 trwa 45 minut.
5. W zajęciach wyrównawczych może uczestniczyć do 8 uczniów.

§58
1. W Zespole Szkół mogą być organizowane wycieczki przedmiotowe, turystyczno-krajoznawcze, rajdy, "zielone szkoły", obozy wędrowne, obozy sportowe, obozy integracyjne oraz inne formy wyjazdowe na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
2. Podstawą organizacji wyżej wymienionych form jest umieszczenie ich, w budowanym na dany rok szkolny, Planie działalności krajoznawczo - turystycznej.
3. Obieg dokumentów związanych z organizacją imprez wymienionych w §58.1 określa Regulamin wycieczek i innych imprez turystyczno – krajoznawczych.

§59
1. Nauka w każdej klasie (w szkołach dla dorosłych – semestrze) kończy się klasyfikacją końcoworoczną (semestralną) zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzaniu egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
2. Zespół Szkół wydaje uczniom roczne świadectwa promocyjne, zaś absolwentom po spełnieniu odpowiednich wymagań świadectwa ukończenia szkoły.

§60
1. Szkoła umożliwia, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 19 grudnia 2001 r. (Dz.U. Nr 3, poz. 28) w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki, realizację indywidualnego toku nauki, prowadzenie zajęć:
  1) w toku nauczania indywidualnego,
  2) w formie realizacji indywidualnego toku nauczania lub programu nauczania,
  3) w formach realizacji obowiązku nauki lub obowiązku szkolnego poza szkołą.

§61
2. Zespól Szkół może przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne (nauczycielskie) na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy Dyrektorem Szkoły lub - za jego zgodą – poszczególnymi nauczycielami a zakładem kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą.
3. Koszty związane z przebiegiem praktyk pokrywa zakład kierujący na praktykę. Za dokumentację praktyk studenckich odpowiada upoważniony wicedyrektor Szkoły.

§62
Formy współpracy Szkoły z rodzicami.
1. Współpraca Dyrektora Szkoły z rodzicami:
  1) udział Dyrektora Szkoły w zebraniach Rady Rodziców — informowanie o bieżących problemach Szkoły, zasięganie opinii rodziców o pracy Szkoły,
  2) przekazywanie informacji za pośrednictwem wychowawców klas o wynikach pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej podczas śródrocznych spotkań z rodzicami,
  3) rozpatrywanie wspólnie z rodzicami indywidualnych spraw uczniowskich podczas dyżurów dyrekcji.
2. Wyjaśnianie problemów wychowawczych, przyjmowanie wniosków, wskazówek dotyczących pracy Szkoły bezpośrednio przez członków dyrekcji:
  1) za pośrednictwem Klasowych Rad Rodziców,
  2) za pośrednictwem Rady Rodziców.
4. Formy współdziałania rodziców i nauczycieli:
  1) Spotkania z rodzicami:
    a) zapoznanie ze Statutem, Szkolnym programem wychowawczym, Szkolnym programem profilaktyki oraz innymi regulaminami obowiązującymi w Szkole,
    b) przekazywanie informacji o ocenach uczniów i problemach wychowawczych,
    c) ustalenie form pomocy,
    d) wprowadzenie rodziców w system pracy wychowawczej w klasie i szkole,
    e) wspólne rozwiązywanie występujących problemów, uwzględnianie propozycji rodziców,
    f) współtworzenie zadań wychowawczych do realizacji w danej klasie,
    g) omawianie innych spraw dotyczących uczniów i Szkoły,
    h) zapraszanie rodziców do udziału w uroczystościach szkolnych,
    i) udział rodziców w zajęciach pozalekcyjnych np. wycieczkach, studniówkach, imprezach sportowych.
  2) Indywidualne kontakty:
    a) rozmowy wychowawcy z rodzicami uczniów klas pierwszych na początku roku szkolnego w celu nawiązania ścisłych kontaktów, poznania środowiska rodzinnego, zasięgniecie dokładnych informacji o stanie zdrowia dziecka, jego możliwościach i problemach,
    b) rozmowy nauczycieli z rodzicami w czasie zapisanym w Harmonogramie dyżurów nauczycieli do indywidualnych kontaktów z rodzicami uczniów opracowanym na dany rok szkolny,
    c) kontakty wychowawcy i nauczycieli z rodzicami uczniów osiągających bardzo słabe wyniki w nauce poprzez rozmowy telefoniczne, korespondencję, przekazywanie informacji w dzienniczkach ucznia przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów, kontakty osobiste,
    d) udzielanie rodzicom pomocy pedagogicznej,
    e) obowiązkowe informowanie rodziców przez wychowawcę, po konsultacji z nauczycielami, o przewidywanej dla ucznia ocenie niedostatecznej z zajęć edukacyjnych według warunków określonych w Wewnątrzszkolnym systemie oceniania (załącznik nr 1).
5. Zespół Szkół organizuje w każdym roku szkolnym stałe spotkania z rodzicami:
  1) na początku roku szkolnego,
  2) śródokresowe w I i II okresie,
  3) w pierwszym tygodniu po śródrocznym klasyfikacyjnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej.

§63
Szkoła wspiera wszystkie akcje charytatywne, które zostały podjęte z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego, Szkolnego Koła PCK, Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz inne organizacje.

§64
1. Biblioteka szkolna jest interdyscyplinarną pracownią, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela oraz, w miarę możliwości, popularyzowaniu wiedzy o regionie.
2. W Bibliotece są gromadzone i opracowywane zbiory zgodnie z profilem programowym szkoły i jej potrzebami.
3. Ze zgromadzonego księgozbioru mogą korzystać: uczniowie, słuchacze, nauczyciele i inni pracownicy Szkoły.
4. W pomieszczeniach wypożyczalni są prowadzone zajęcia przez bibliotekarzy.
5. Ze zgromadzonych zbiorów można korzystać w czytelni lub po wypożyczeniu poza biblioteką.
6. Wypożyczalnia i czytelnia udostępnia swoje zbiory zgodnie z Harmonogramem pracy biblioteki.
7. Szczegółowe zasady pracy Biblioteki szkolnej określa regulamin.
8. Zadania nauczycieli bibliotekarzy zawiera §115.

§65
1. W pomieszczeniach Biblioteki znajduje się Szkolne Centrum Multimedialne, z którego mogą korzystać: uczniowie, słuchacze, nauczyciele i inni pracownicy Szkoły.
2. Centrum służy uczniom i nauczycielom jako źródło wiedzy i informacji. Pierwszeństwo w korzystaniu z komputerów mają osoby realizujące konkretny temat dydaktyczny.
3. Stanowisko komputerowe służy wyłącznie do przeglądu programów multimedialnych znajdujących się w bibliotece oraz do korzystania z Internetu w celach edukacyjnych.
4. Szczegółowe zasady pracy Szkolnego Centrum Multimedialnego określa regulamin.

§66
1. Świetlica jest pozalekcyjną formą wychowawczo - opiekuńczej działalności Szkoły, mającą na celu racjonalne wykorzystanie czasu wolnego młodzieży.
2. W świetlicy mogą przebywać wszyscy uczniowie w czasie wolnym od zajęć szkolnych (przed lub po lekcjach).
3. Młodzież może przygotowywać się do zajęć lekcyjnych, uczestniczyć w zajęciach klubów na zasadzie członka stałego lub w zależności od tematyki zajęć, korzystać z czasopism, audycji TV, video, podręczników i gier znajdujących się w świetlicy.
4. Świetlica szkolna funkcjonuje w oparciu o opracowany przez siebie regulamin.
5. Zadania nauczycieli świetlicy określone są w §116.

§67
1. Zespół Szkół zapewnia uczniom korzystanie z:   1) pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem,
  2) gabinetu pielęgniarskiego,
  3) sali gimnastycznej i urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
  4) pomieszczeń administracyjno-gospodarczych,
  5) szatni,
  6) pomieszczenia dla potrzeb sklepiku,
  7) pomieszczeń, o których mowa w §64, §65 i §66.
2. Zespół Szkół zapewnia słuchaczom korzystanie z:
  1) pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem,
  2) sali gimnastycznej i urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
  3) pomieszczeń administracyjno-gospodarczych,
  4) szatni,
  5) pomieszczeń, o których mowa w §64, §65 i §66.

§68
Szkoła zapewnia uczniom dostęp do Internetu zabezpieczając dostęp do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju poprzez instalowanie oprogramowania zabezpieczającego i ciągłą jego aktualizację.

§69
1. W Zespole Szkół mogą działać organizacje i stowarzyszenia, których celem statutowym jest działalność wychowawcza wśród młodzieży albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej Zespołu Szkół.
2. Zgodę na podjęcie działalności na terenie Szkoły danej organizacji czy stowarzyszenia wyraża Dyrektor Zespołu Szkół po uprzednim uzgodnieniu warunków jej działalności oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej.
3. W Zespole Szkół nie mogą działać partie i organizacje polityczne.

§70
W Szkole mogą działać, zgodnie ze swoimi statutami i obowiązującymi w tym względzie przepisami prawnymi, związki zawodowe zrzeszające nauczycieli lub innych pracowników Szkoły.

do góry    


Copyright © 2002-2024 ZSP nr 1 w Opocznie
WebMaster: gajewskaa1@wp.pl w razie błędów proszę o informacje